Inleidende vragen
In dit deel krijgt u enkele inleidende vragen voorgeschoteld. Duid aan wat van toepassing is op uw situatie en geef zo nodig extra informatie mee.
Wat is uw geboortejaar?
Ik ben
U vervoert
Welk type goederen transporteert u hoofdzakelijk?
a. Van april tot september
b. Van oktober tot en met maart
Vervoert u gevaarlijke goederen?
In welk vaargebied (België) vaart u hoofdzakelijk?
In welke landen vaart u hoofdzakelijk nog?
Afstandsbediening
De volgende vragen gaan over afstandsbediening. Een groot deel van de bruggen en sluizen in Vlaanderen wordt momenteel bediend door een scheepvaartbegeleider die ter plaatse aanwezig is. Tegen 2032 wil De Vlaamse Waterweg nv ruim 300 kunstwerken (bruggen, sluizen, stuwen, ...) bedienen vanuit drie centrales. Bij de initiële overgang naar de centrales worden de bedieningstijden behouden. Indien nodig zal een uitbreiding naar een 24/7-bediening worden overwogen voor de vaarassen waarvoor deze uitbreiding nodig zou zijn.
Bent u al ooit een sluis of beweegbare brug gepasseerd die op afstand wordt bediend?
Hoe ervaart u afstandsbediening momenteel?
Merkt u een verschil naar bediening toe...
... op Kanaal Dessel-Turnhout-Schoten sinds de invoering van afstandsbediening in 2015?
Waarom wel/niet?
... op Kanaal naar Charleroi sinds de invoering van afstandsbediening in 2014?
... op Kanaal Leuven-Dijle sinds de invoering van afstandsbediening in 2001?
Op welke manier kunnen we de persoonlijke dienstverlening van een scheepvaartbegeleider opvangen indien dat kunstwerk op afstand wordt bediend?
Zijn er volgens u veranderingen door afstandsbediening in de relatie tussen schip en ...
... schip op de waterweg?
Zo ja, welke?
... schip in de sluis?
... de mix tussen plezier- en beroepsvaart?
... geautomatiseerd varen?
Waarvoor zou u in de toekomst, als er geen lokale scheepvaartbegeleider meer is, nog contact opnemen met De Vlaamse Waterweg nv gedurende uw reis? (Bijvoorbeeld: aanlegplaatsen onderweg, vragen inzake waterstanden, openingsuren ...)
De Vlaamse Waterweg nv denkt continu na over de verbetering van haar dienstverlening. Stel, het is 2032: wat is voor u het ideale scenario inzake corridor- en verkeersmanagement?*
*CORRIDORMANAGEMENT: wordt gedefinieerd als informatiediensten tussen vaarwegautoriteiten, vaarweggebruikers en betrokken logistieke partijen om het gebruik van de binnenvaartcorridors binnen het netwerk van de Europese vaarwegen te optimaliseren.
*VERKEERSMANAGEMENT: is het doelgericht beïnvloeden van verkeersstromen waar het doel de optimale verkeersafwikkeling is. De focus ligt voornamelijk op maximale doorstroming en een optimale benutting van de infrastructuur.
Op welke manier wenst u idealiter met ons te communiceren...
... aan kunstwerken (over de bediening)?
... in geval van nood?
... in geval van schade aan een schip of kunstwerk?
AFSLUITENDE VRAGEN
Nu u deze vragenlijst heeft doorlopen, zullen er hoogstwaarschijnlijk zaken in u zijn opgekomen die u niet meteen ergens kwijt kon. Daarom polsen we aan het einde van de bevraging graag naar welke vragen u nog heeft naar aanleiding van de uitrol van afstandsbediening.
Als u nog graag iets kwijt wil over afstandsbediening , dan kan dat in onderstaand opmerkingenvak. Wij nemen elke opmerking/suggestie ter harte en bekijken deze aandachtig.
Tot slot laten we hier graag de ruimte om te polsen naar uw bereidheid om deel te nemen aan onze workshops en/of thema specifieke enquête(s) om dieper in te gaan op een aantal thema’s.
Bent u bereid om enquête(s) in te vullen met betrekking tot een specifieke thema(‘s)?
Bent u bereid om deel te nemen aan workshops m.b.t. bijvoorbeeld de passage aan kunstwerken?
Gelieve onderstaande gegevens in te vullen zodat wij u een uitnodiging voor de workshop en/of een thematische enquête kunnen sturen. Uw persoonlijke gegevens worden enkel gebruikt in het kader van de workshop en/of thematische enquêtes. Wij behandelen uw gegevens vertrouwelijk en stellen deze niet ter beschikking aan derden.
d. Welke thema’s zou u in deze workshops/ enquêtes graag aan bod zien komen? (Meerdere antwoorden zijn mogelijk)